Idrottsgalan

Är så stolt över våra svenska prestationer i idrottsvärlden. Tänk att vi har så många duktiga idrottare. Skulle vilja ge alla ett pris för deras prestationer genom åren. Är verkligen stolt att vara svensk och kunna stoltsera med våra svenska idrottare.
Årets Idrottsgala levererade åter igen priser för många prestationer genom 2013. Vi kan vara stolta över flera medaljer och pokaler genom året.
Frågan jag då ställer mig är. Vem var egentligen bäst? Och vad är det som är bäst? Medaljer, utmärkelser, prestationer, prispallplacering etc.
Årets manliga idrottare och även mottagare av Jerringpriset för 2013 blev Henrik Stenson, golfaren som verkligen har satt Sverige på kartan igen. En stor eloge till honom och ett jättegrattis. Han var verkligen värd sina priser.
Måste också säga att jag är kluven till hur man utmärker den störste. Kan inte annat än att lyfta fram Zlatan i samma veva. Zlatan som vann Jerringpriset 2007... Har han redan vunnit sin del? Vad har inte han gjort år 2013??? Kommer han prestera ännu bättre nästa år? Självklart ska man se alla, för alla är verkligen duktiga och värda ett pris.
Men jag måste erkänna att jag är lite besviken att inte Zlatan fick ett enda pris. Som Zlatan-fan hyllar jag honom också. För han har verkligen fått hela världens ögon på fotbolls-Sverige. Vilket han belönades för i Ballon d’Or för snyggaste målet. Grattis målkungen och tack Zlatan. Må du hålla några år till.
Och tack alla andra svenska idrottare. Är så stolt och glad att jag är svensk.

Kram

Kommentera här: