Vår i Stockholm

I söndags kändes det som att det var den första vårdagen. Begav mig ut i ett strålande solsken med en flaska champagne, Heidsieck & Co Monopole Blue Top, och tre champagneglas. Hamnade med två andra väninnor på en parkbänk i solen och korkade upp champagne och njöt av solen och att våren var här. Har tagit fram cykeln som jag numera tar mig till jobbet på. Fåglarna kvittrar och det är torrt på gatorna.
I går blev det en förkänning av helgen och middagen blev lite extra. Lagade till en fransk kycklinggryta med cider och dragon. Gott, lättlagat och mycket passande till en Rieflé Pinot Gris från Alsace.
I dag hann jag med en snabb journalistlunch med vinmakaren Paul Cluver från Sydafrika. Jag kunde där konstatera att deras Pinot Noir var underbar till Bresaola och deras Chardonnay var en total smakkombo till en bit Comté.
I morgon fredag och helg. Det återstår och se vad denna helgen har att erbjuda.
Ha en trevlig helg.





Kram

Kommentera här: