Turbulent vecka

Har varit en turbulent vecka. Två vinprovningar, begravning och middagar. I onsdags höll Jean-Claude Rieflé en mycket trevlig vinprovning där vi provade igenom Alsaceviner av mycket hög klass. Provningen som avslutades med en härlig middag bestående av grillade revben av Gotlandsgris som serverades med syrlig rödkålssallad, rostade hasselnötter och tomatsky smaksatt med rökt äppeljuice och till det en Bonheur Convivial Pinot Gris 2009.
Torsdagen var inte lika munter. Sa då farväl till min vän i Värmdö kyrka. En mycket fin begravning som avslutades med mousserande vin och snittar tillsammans med släkt och vänner. Vila i frid.
Var sen helt slut på fredagen så då blev det en stilla middag med god vän.
I går var jag lite piggare så då var jag ute och åt Sukiyaki på Shogun. Vilket var supergott och mysigt. Gick därefter och tog en Radeberger pils, en av mina pilsnerfavoriter innan vi drog vidare mot Stureplan. Kvällen avslutades senare på Bistro och Noppes innan det var dags för hemgång.
Ska försöka ta mig ut på en söndagspromenad på en snöklädd mark med en temperatur på plus en grad.
Ha en fortsatt bra söndag.





Kram

Kommentera här: