Rikard Wolff på scenen i går och Lillördag i dag

Lillördag, ett uttryck som myntades på 60-70-talet för onsdagen i veckan. En dag då det var legalt att festa till lite. I dag är det en av dagarna i veckan, som egentligen varken är lillördag eller någon annan festdag. Känns som att hela veckan har slätats ut och blivit lillveckan istället. Det vill säga att det är legalt att dricka alkohol vare sig det är onsdag, fredag eller måndag.
Besökte i alla fall Grönan i går, för att se min käre granne och lekkamrat från 70-talet, stå på scenen och uppträda. Härligt att se att Rikard Wolff har ännu bättre utstrålning än vad han hade på det glada 70-talet. Rikard som en gång i tiden lärde mig göra chips och spelade in Edith Piaf på sin rullbandspelare till mig. Har till och med sparat teckningen som han målade av mig 1973. Det var tider det.
Har sett honom uppträda på teatern tidigare, men aldrig i en egen show. En känslig person står framför mig, med ett visst vemod och en längtan efter kärlek. Denna kärlek som han troligtvis aldrig fick som barn. En kärlek som vi i publiken förhoppningsvis gav honom. Tack Rikard för en härlig kväll där du bjuder på dig själv och blottar ditt hjärta.

Kram

Kommentera här: