Körsbärsträden blommar

Kan säga att det är mycket välbehövligt med helg nu. Har varit en hektisk vecka med vinprovning, Champagnedag, Vinho Verde, event och after-work. Har även hunnit titta förbi i Kungsträdgården och sett att körsbärsträden är på gång och blomma. Ett härligt vårtecken som visar att vi är på väg åt rätt håll. Och för den som vill besklåda detta kan ju passa på att även fira dagen till ära, Körsbärsblommans Dag.
Champagnedagen är ju ett måste varje år, så även i år. Siktade in mig på mycket rosé och konstaterade att Deutz rosé och Henriot rosé fortfarande håller måttet.
Hittade flera fräscha, lätta sommarviner på Vinho Verde-provningen och fick en liten annan bild av detta område.
Hann även med ett event där det delades ut priser till de bästa vinerna, utsedda av Världens viner, med mingel innehållande mat och dryck.
På torsdagen höll jag i en lyckad vinprovning med tema Italien, där vi provade härliga rustika viner från Piemonte, Veneto och Toscana.
Och i går fick jag äntligen äta mina efterlängtade friterade bläckfiskar med papayasallad. Två glas vitt på hallen, Sturehof och sedan East. Så nu har min längtan stillats lite. Fast jag skulle gott kunna äta dem i dag också. Men i dag får det bli något annat gott istället.
Ha en fortsatt trevlig helg.







Kram   

Kommentera här: