Nya Zeeland på Operaterrassen

Var i veckan på en provning med viner från Nya Zeeland. Det var tredje året som de anordnade detta arrangemang på Operaterrassen. Sauvignon Blanc och Pinot Noir är ju druvor som jag genast sammankopplar med Nya Zeeland, men provade även andra viner med andra druvor. Hittade även viner med Grüner Veltliner. Tycker nog att Shuberts Block B Pinot Noir 2008 var den som utmärkte sig mest. Ett vin i världsklass, som även har utnämnts till världens bästa vin. Finns kvar endast några få flaskor på Systembolaget av detta välbalanserade vin som tog mig till månen och tillbaka.
Har annars haft en hektisk vecka som även har genererat till ett nytt jobb. Kan säga att jag verkligen brinner för detta jobb och kommer äntligen få arbeta med det som jag känner mig hemma i, nämligen inom området mat och dryck.
Ha en fortsatt bra helg.



Kram

Kommentera här: