Tillbaka från Bamberg

Är nu tillbaka från ett ölrikt Bamberg, Franken. Franken är faktiskt det mest öltätaste området i världen. Hela 287 bryggerier täcker denna yta som är ungefär lika stort som Sörmland. Har jag druckit god öl? Ja, det kan jag villigt erkänna. Har under dessa dagar provat 200 öl med varierande kvalité. Men jag kan erkänna att de flesta höll en bra kvalité. Underbara weissbier och kellerbier tillsammans med en bratwurst med sauerkraut. En och annan dunkel och rauchbier och även en hel del pils. Ölen var som sagt många och varierande och mestadels mycket bra.
Är mycket nöjd med min resa och kommer självklart att berätta om både den och min Champagneresa. Bildbevis kommer snart. Måste bara landa först.
Nu natti natti så att jag kommer upp till jobbet i morgon.
Sov gott.


Andreas Gäntstaller (tidigare bryggare på Beck) och jag



Kram

Kommentera här: