Äntligen helg

Det känns som att luften går ur en på fredagseftermiddagarna, antagligen för att man vet att man har en helg att koppla av på. Tycker att det är lagom att ta några glas vin på after-work för att sedan åka hem och göra helg. I går blev det tre glas rosévin innan hemgång, vilket kändes lagom.
Hade varit ute på landet på torsdagskvällen och njutit av champagne, bastu, bad (var i tre gånger i det tolvgradiga vattnet), vitt vin och räkor så jag var rätt nöjd med endast en liten sväng på stan innan hemgång i går. Mår så bra av att tanka energi på landet. Kan säga att det är en hälsa för själen. Lugnet, vattnet och bara vara.
I dag blir det inte så mycket lugn och ro. I alla fall inte för de tusentals löpare som kommer att springa det 4,2 mil långa loppet. Jag pratar då förstås om Stockholm Marathon som för 33:dje gången kommer att gå av stapeln på Stockholms gator. Har bestämt mig för att inte springa i år heller. Fast jag kommer nog att gå och heja på några av mina vänner som är tappra löpare.
Ha en fortsatt bra helg.



Kram

Kommentera här: