Studenttider

Tänk att jag har en så stor dotter som tar studenten, eller rättare sagt tog, för detta skedde redan i går. Min lilla skrutta som har blivit stor och ska ta sig ut och pröva sina egna vingar i världen. Ja, tiden går verkligen fort. Bra jobbat Andrea, Grattis och Lycka till!
Efter utspringet vid Johannes kyrka i går var det bara att bege sig hemåt för att förbereda inför studentmottagningen. Det vill säga, rodda för all mat och dryck till de ca 40 ankommande gästerna. Partytält på plats på gården med bord och stolar och buffé i köket. Mousserande vid ankomst, därefter rött och vitt vin. Kan säga att jag hade förberett nästan all mat sedan en tid tillbaka, men samtidigt vill man ju att det ska vara så fräscht som möjligt, så det fanns kvar att göra. Kan säga att det blev en hellyckad kväll där både gäster och student var mycket nöjda. Så i dag är jag rätt så mör. Men som tur är så är det ju helg från och med i morgon, så då har jag möjlighet att vila upp mig.
Säger Grattis till Sverige som slog Finland i fotboll med 5-0 i gårdagens EM-kval. Bra jobbat.
Kan erkänna att jag kommer somna ovaggad i kväll. Ha en fortsatt trevlig kväll och en trevlig helg.



Kram

Kommentera här: