Sommartider

Sommarens ljumna vindar verkar vara förbi, eller i alla fall för tillfället. De ljumna kvällarna känns som historia. Fast samtidigt har vi haft en mycket ovanligt varm vår. Från vinter till sommar på mycket kort tid. Till och med jordgubbarna är plockningsbara på vissa ställen i vårt avlånga land, vilket är väldigt tidigt. Sommarreorna pågår för fullt och vi har inte ens hunnit gå på semester. Känns som att jag har fått en stor del av sommar redan, vilket jag är mycket tacksam för. Kommer det en värmebölja i juli, blir jag ännu gladare. Denna vackra tid är njutningsbar. När blommorna blommar och träden fortfarande lyser med sitt gröna bladverk. Denna ljuva sommartid, som definitivt ska tas tillvara på.
Ser fram emot seglatsen på Medelhavet inom snar framtid. Ska bli så skönt att få njuta av brisen och solens strålar vid den spanska solkusten. Att ankra upp på något trevligt ställe och dyka i från båten i det turkosblåa vattnet är inte helt fel. Förra gången som vi var iväg var 2003, men då på en liten mindre båt. Nu blir det en 65 fotare som kommer att segla oss från Mallorca och runt i den spanska övärlden. En resa som jag ser mycket fram emot. Här kan du läsa mer om båten som jag kommer att befinna mig på, http://www.x-yachts.com/seeems/40560.asp
Ha en fortsatt bra kväll.



Kram

Kommentarer:

1 Karin Bolund:

skriven

Hej hej vad kul din blogg verkar vara! lär verkligen att läsa din blogg igen! :p Ha en bra dag :)

2 Annsans:

skriven

Hej Karin, Vad kul att du gillar min blogg :) Kommer snart lägga ut en reseberättelse från min seglats på Medelhavet. Ha det gott så länge :)

Kommentera här: