Långhelg

Stockholm erbjuder många aktiviteter denna långhelg. ”Smaka på Stockholm” i Kungsträdgården pågår för fullt och kommer hålla på några dagar till. Hann förbi en sväng i går och fick i mig kycklingspett med jordnötssås innan jag intog några glas rosé och även champagne. Åkte hem vid stängningsdags för att komma hem i tid så att jag orkade med morgonens power-walk.
Jag och en väninna tog stora rundan i morse. Det vill säga en tvåtimmars rask promenaden runt Djurgården.  Kändes skönt och välbehövligt i solen.
Laddade sen inför Ardbeg Challenge, en whiskyprovning som var tänkt att slå världsrekord i antal provare. De siktade på 3000 provare, men tyvärr så blev det inte fler än 1537. Så världsrekordet i Belgien 2009, slogs dess värre inte, där det var 2252 whiskyprovare vid ett och samma tillfälle.
Var man musikintresserad så kunde man även besöka Stadion under dagen och lyssna på många berömda diskjockey’s.  Är dock nöjd med dagens Ardbeg-provningen så i kväll blir det en tidig kväll. Måste upp tidigt i morgon och förbereda inför min dotters studentmottagning i veckan.
Sov gott.




Kram

Kommentera här: