Bror på besök

Hade min kära lillebror på besök i helgen. Vallade runt honom på Stockholms gator via Gamla stan och Söder, med vätskekontroller utmed vägen. Hann även med en mousserande vinprovning på min terrass.
Annars har det varit rätt så lugnt med god mat och dryck, bland annat så slank det ner en kantarellsmörgås av årets kantareller tillsammans med ett glas Zinfandel.
Däremot har det inte varit lugnt i Norge. Jag skriver egentligen bara om positiva saker på min blogg, men jag kan inte låta bli att ta upp den fruktansvärda massaker som drabbade Oslo. Känner med de anhöriga till de som mist livet, som en 32-årig norrman har dödat. I nuläget är det 76 personer. En massaker som liknas vid andra världskriget. En fruktansvärd tragedi i vårt lilla Skandinavien. Hoppas detta är en engångsföreteelse och att de anhöriga får det stöd och hjälp de behöver i sorgen.
Ha en fortsatt bra söndag.



Kram

Kommentera här: