Biodag

Vad gör man en molnig och regnig dag i Stockholm när man har semester? I och för sig kan man hitta på många roliga saker. Till exempel spela bowling, gå på museum, gå på konstutställning, sitta på ett café, ta ett glas i någon bar eller gå på bio. Jag valde det sistnämnda, det vill säga, gå på bio. Var ju ett tag sedan som jag var på bio senast, så när jag ändå var på gång, passade jag på att se två filmer. Blev ”Pirates of the Caribbean” med Johnny Depp och Penélope Cruz till att börja med. In i biosalongen, på med 3D-glasögonen och luta sig tillbaka i biofåtöljen. Gillar Johnny Depps olika miner som Kapten Jack Sparrow. En underhållande och actionspäckad film med många läckra miljöer. Den får helt klart fyra getingar/solar/glober eller liknande, av mig.
Den andra filmen blev ”Beginners”, en film som har premiär på fredag. Regissören Mike Mills har hämtat inspiration från sin egen pappas levnadshistoria. Filmen handlar om Oliver (Ewan McGregor) som upptäcker att hans pappa är gay strax efter att hans mamma har gått bort och hittar sin egen kärlek hos Anna (Mélanie Laurent). En rätt så tragisk film med en viss värme. Hunden Arthur är lysande som Jack Russell. Hade det inte varit för honom så hade jag faktiskt gått från filmen efter halva tiden. Musiken är blandad med gammal pianomusik och med en cirkusinspirerad ton. Nja, skulle nog inte rekommendera den.
Nu natti, natti. Sov gott.



Kram

Kommentera här: