The Tourist

Hamnade i måndags på den kritikerrosade/risade filmen - The Tourist. Denna film som är en Golden Globe-nominerad film för bästa film, bästa kvinnliga skådespelerska och bästa manliga skådespelare hade dess värre inte fått någon bra kritik i pressen. Så när jag begav mig till denna film så kan jag säga att jag inte hade några direkta förväntningar. Men jag kan erkänna att jag faktiskt blev glatt överraskad. Det är ju ingen höjdarfilm egentligen, utan mer en film där man sjunker ner i biofåtöljen, stänger av omvärlden och drömmer sig bort. Vilket jag kände att jag var i behov utav just då. Vackra människor, vackra miljöer, båtturer i Venedigs kanaler, fart och fläkt fyller denna nästan två timmars film. Angelina Jolie (Elise) går bara omkring och är vacker och Johnny Depp (Frank) är turisten som blir förälskad i henne. Kan nog säga att jag kan rekommendera denna film. Jag är i alla fall nöjd med det jag fick njuta av i biofåtöljen. Fast jag kan samtidigt erkänna att den passar även på en dvd i TV-soffan.
Fick avsluta måndagskvällen med en nostalgitripp när Phil och Steve Mahre stod på scenen i Globen på Idrottsgalan och delade ut Hederspriset till Ingemar Stenmark. Det var väl det som var mest utstickande på denna årligen återkommande Idrottsgala som för tolfte året i rad förgyllde ett fullsatt Globen.



Kram

Kommentera här: