Snö, snö, snö

Och mer snö. Kan säga att det fullkomligt vräker ner snö över Sveriges huvudstad. Så om du inte måste ut på vägarna, stanna hemma. Tog dock en promenad på Djurgården. Känner att jag behöver få bort en del kalorier som har gjort sig påminda under jul- och nyårshelgen.
Hade en mycket trevlig provning härom kvällen. En god vän hade tagit med sig en flaska vin, Roc de Cambes -99, samt en flaska Pol Roger. Är så glad att jag fick möjligheten att dela denna underbara Bordeaux tillsammans med honom. Tror nog inte att jag kommer att få tillgång till detta vin vid något fler tillfälle. Ett mycket smakrikt och välbalanserat vin med lång eftersmak. Ett förföriskt vin med animaliska toner med doft av källare, champinjon, cederträ, blåbär och torkade aprikoser. Ett charmerande vin med smak av bl a vanilj, stall, björnbär, blåbär, plommon och champinjon där smaken stannar kvar länge. Säger bara wow. Matchade det mot en Amarone, Viviani’s 2005. Svårt att jämföra kanske, men även den är en mycket god Amarone. Ett vin med bra karaktär där jag hittar kakao, fikon, vanilj, lagerblad och cederträ. En välbalanserad Amarone med en otrolig eftersmak.
Avslutade sedan med Pol Roger på det. Så jag kan lugnt påstå att det blev en helkväll i toppviners tecken. Inte helt fel.
I dag blir det inte många knop. Ska nu ta en bastu för att mjuka upp mina frusna leder.
Ha en fortsatt bra trettondagshelg.



Kram

Kommentera här: