Orangutang

Känner mig som en liten orangutang efter all mat och dryck under julen. Så nu är det bara att sätta igång med träning inför bikini 2011. Började ju året bra med långpromenader, som dess värre avtog. Ja, det är bara att ta tag i det igen. Vi får väl hoppas att jag inte är lika hotad som Pongo abeli (orangutang på Sumatra) som det endast finns 6 600 individer kvar av. Orangutangen, denna utrotningshotade djurart. Även Pongo pygmaeus (orangutang på Borneo) är hotad, som enligt Världsnaturfonden endast finns 57 000 individer kvar av. Så nu får jag väl starta en grupp ”Rädda orangutangen” också. Har ju redan min grupp ”Rädda tigern”. Tigern som faktiskt också är utrotningshotad. Förhoppningsvis så försvinner inte dessa underbara djur från vår planet. Det gäller att värna om dessa individer innan det är för sent. För vad skulle Djungelboken vara utan Kung Louie och Shere Khan? Rätt tråkig faktiskt.
Kan säga att jag blev mycket förvånad i fredags kväll då jag tittade ut på gården. Mickel Räv hade äran att besöka vår trevliga gård. Hann även få upp kameran innan han hann smita iväg. Kan säga att det var en mycket häftig upplevelse, som jag nog inte lär få uppleva någon fler gång. Förstår att han trivs i våra kvarter där det finns en och annan kanin.
Glädjande är också att ”Solsidan” säsong 2 är tillbaka. Så nu har man söndagarna att se fram emot framöver.
Ha en fortsatt trevlig söndagskväll.



Kram

Kommentera här: