Andrea 19

Oj vad tiden går fort. Min dotter har redan blivit 19 år. Tycker inte det var länge sedan som hon gick på dagis. Och om ett halvår har hon även gått ut gymnasiet. Ja, jag får passa på att njuta innan hon snart flyger ur boet. GRATTIS världens bästa dotter.
Var på förhandsvisning av ”Morning Glory” i måndags. Jag tycker att filmen var lite väl stressig och hattig i början, men den blev bättre ju senare i filmen man kom. Harrison Ford spelar ett legendariskt nyhetsankare som gör en Clint Eastwood (Gran Torino), dvs han har en mycket bitter attityd i början av filmen, men mjuknar upp ju längre man kommer in filmen. Så sista halvtimmen av filmen var riktigt underhållande. Denna drama/komedi som har premiär den 4 februari ger jag betyg tre. Inget som jag skulle rusa till biografen för utan hyra hem på dvd istället.
Även Guldbaggegalan gick av stapeln i måndags. Pernilla August’s Svinalängorna var nominerad i många kategorier, men tog endast hem två guldbaggar (Bästa regi, Bästa kvinnliga biroll). De stora vinnarna var egentligen Joel Kinnaman och Alicia Vikander som prisades för sina huvudroller och filmen ”Sebbe” som fick en guldbagge för bästa film.
Ser fram emot att fira min dotter i kväll. Blir middag och stand-up.



Kram



Kommentera här: