Vinterbad

Ibland tar livet andra riktningar. Har rensat undan en del i mitt liv och börjar på nytt in i kaninens år. Avslutade helgen med bl a bastubad och dopp i det blå. Endast två grader i vattnet. Fick t o m slå undan en del av isen för att komma ner i det kalla och friska vattnet. Skönt och uppfriskande. Fast egentligen så undrar jag om en temperaturskillnad på 88 grader inom loppet på några få minuter egentligen är så bra för hjärtat. Eller också blir det en tvärtomeffekt. Dvs man håller sig friskare och piggare istället. Var faktiskt inte så farligt som jag trodde. Var faktiskt i två gånger t o m.
I går var det vinprovning med efterföljande uppträdande på Rival. Blev förtjust i Laurent Perrier, Grand Siècle, en prestigecuvée med bra brödighet och en ton av gula äpplen, en mycket välbalanserad champagne med härligt lång eftersmak gjord på Chardonnay (50%) och Pinot Noir (50%). Provade även en hel del härliga Chablisviner samt några feta välbalanserade viner från M. Chapoutier. Många trevliga smakupplevelser som avslutades med en show av Martin Stenmarck. Så jag kan säga att jag var väldigt nöjd med gårdagens kväll.
Nu sängdags, för en ny arbetsdag i morgon.
Sov gott.


Här doppade jag mig efter bastun (två gånger)

Kram

Kommentera här: