Mont-Redon-provning

Snart helg igen. Vet inte varför jag är så förtjust i just torsdagar. Troligtvis beror det på att det endast är en dag kvar till helgen. Känns i alla fall skönt att det är helg fr o m i morgon, så att jag kan få återhämta mig efter veckans arbete.
Var och hämtade hem min sons säng i måndags. Så nu har han snart ett helt fungerande pojkrum. Röjer och slänger, men tyvärr syns det inte så mycket. Men jag tror nog att jag börjar komma till botten snart.
Annars så har det varit rätt lugnt i veckan. Var på en trevlig provning i går med herrarna från Chateau Mont-Redon, Jérôme och Jean Abeille. Provade bl a deras Côtes du Rhône Blanc 2009, som var mycket frisk och fruktig med en ton av citrus och mineral. Fick även prova Châteauneuf-du-Pape Rouge från 2006, 2001 och 1989. Sammanfattningsvis en mycket trevlig provning med en tillhörande härlig charkuteritallrik med diverse småplock till. Så jag var mycket nöjd med gårdagens kväll.
I morgon ska jag hålla en druvprovning som kommer innehålla två gröna och två blå druvor. Kommer att bli kul och förhoppningsvis lärorikt för mina åhörare.
Ha en fortsatt trevlig torsdagskväll och en trevlig helg.





Kram

Kommentera här: