Gott nytt kinesiskt år

I dag firar vi enligt det kinesiska horoskopet den första dagen på det nya året. Från att gå från tigerns år (mitt år) över till kaninens år. Detta år är sagt ska kännetecknas av stor tur och självförverkligande. Det är även individualismens och vänskapens år. Så det gäller alltså att satsa detta år och även ta till vara på sina vänner för att självförverkliga sig själv och därigenom få tur. Eller? Jag för min del, hoppas i alla fall att detta kommer att bli ett bra år. Det bästa som har hänt än så länge detta år är att min son har flyttat hem till mig. Känns underbart skönt att vara en familj igen.
Känns även som att detta år kommer att ge en hel del möjligheter. Ett år där det kommer att hända mycket positiva saker som kommer att generera i en behagligare tillvaro. Oj, skulle gärna vilja se in i spåkulan redan nu. Men jag får helt enkelt avvakta och luta mig tillbaka i vagnen och åka med. Kan erkänna att det känns både häftigt och spännande. Alladin, vad döljer du för önskningar i din oljelampa?  Ja, det återstår nog att se. Ett motto är i alla fall att leva enligt mindfulness och "carpe diem".
I morgon fredag. Sista dagen på veckan. Önskar dig en trevlig helg.



Kram

Kommentera här: