Beck

Provningen i går gick jättebra. Hade tagit ut en chardonnay, en sauvignon blanc, en shiraz och en zinfandel. En trevlig kväll som avslutades med en god middag bestående av lammfilé med potatisgratäng. Så min grupp fick nosa sig in i vinvärlden och hitta sin favoritdruva, vilket var tanken med provningen.
Hann även med en snabb after work öl innan provningen. I och med att min bror var uppe i Stockholm så ville jag ju visa honom mitt öl-mecka, dvs Akkurat, som hade Beck på specialfat. Blev en Beck pilsner och en Dunkel Beck. Wow, säger jag. Bästa pilsnern och en underbart härlig Dunkel med en ton av kola och kaffe. Så underbart härliga och välbalanserade öl. Det var nästan så att jag fällde en tår. Beck is my favorite. Är helt såld på den ölen. Hann även inta en rauch-weisen. Denna gudomliga öl som jag också är väldigt svag för.
Tog i dag en tur runt Djurgården i solen med min bror innan det var dags för honom att sätta sig på tåget och återse sitt Karlstad. Tror att han var rätt nöjd med sin Stockholmsvistelse.
Är rätt mör efter alla aktiviteter i veckan så det får bli en myskväll i soffan i dag. Ett bad, morgonrock på och en röd chilenare tillsammans med en köttbit är receptet för kvällen.
Ha en fortsatt bra helg.



Kram

Kommentera här: