Alla Hjärtans Dag

Alla Hjärtans Dag, denna dag då vi ska visa kärlek till våra kära har firats i Sverige sedan 1960-talet. Denna dag då alla blomsteraffärer når försäljningsrekord och det säljs lika många chokladkartonger som runt jul. Undrade i morse när jag vaknade hur många blommor och chokladkartonger som jag skulle få denna dag. Fast jag behövde inte undra så länge, för när jag kom till jobbet så blev jag förärad med en röd ros. Den rosen räcker gott och väl för mig. Vi får väl se hur resten av dagen ter sig. För alla er som har en relation så hoppas jag ni i dag får närhet, passion (inkl fysisk attraktion) och engagemang som enligt forskning är de tre viktigaste faktorerna i en kärleksrelation. Fast jag hoppas även att alla ni andra får det också.
Mycket engagemang lades ner när BAFTA-galan gick av stapeln i går i London. Filmen ”The King’s speech” kammade hem hela sex priser, Bästa film, Bästa manliga skådespelare, Bästa manliga biroll, Bästa kvinnliga biroll, Bästa manus och Bästa brittiska film. Priset för Bästa icke-engelskspråkiga film gick till vår egna ”Män som hatar kvinnor”. Grattis. Kul att svensk film sätter sin prick på filmduken.
Önskar er en fortsatt bra Alla Hjärtans Dag.





Kram

Kommentera här: