Söderöra

Hoppas du har haft en bra helg. För det har jag haft. Jag och sex tjejer begav oss ut med packning till Söderöra (en av "Vi på Saltkråkan"-öarna) efter jobbet i fredags. Denna underbara ö som ligger långt ut i kustbandet. Första kvällen blev det räkor och vitt vin och i går så åt vi en underbar lammfilé och oxfilé med god sallad och gott rödvin till. Har eldat upp gamalt nerhugget bråte och allt annat som varit brännbart. Avslutade gårdagen med en välförtjänt bastu med efterföljande dopp i havet. Två gånger lyckades jag doppa mig i det kalla vattnet. Men har man suttit i en varm bastu med utsikt över havet genom glasdörren så går man gärna i vattnet en eller två gånger. En utsikt som är en hälsa för själen och som man lever på länge.
Så jag kan säga att jag är rätt mör och trött nu. Kommer att somna ovaggad i kväll. Jag är mycket nöjd med denna underbara helg då vi även har fått njuta av solens strålar.
I morgon måndag. Snart natti, natti. Önskar dig en härlig vecka.







Kram

Kommentera här: