Sherryprovning

Var på en mycket trevlig sherryprovning i veckan. Sherrymakaren Miguel Montero var på Sverigebesök och presenterade sju olika sherry från sin vingård i Jerez i Spanien. En mycket trevlig smakupplevelse där jag fick upp ögonen på ett helt nytt sätt gällande sherry. Ett glas sherry har jag tidigare räknat som en välkomstaperitif eller till en söt dessert, men i veckan fick jag erfara att det även passar utmärkt till tapas. Många av Miguels sherry hade en ton av saltlakrits som passade utmärkt ihop med tapas med sälta. En mycket trevlig kväll med en ny upplevelse av sherry.
Annars har det varit lugnt i veckan. Har i stort sett bara jobbat och tagit det lugnt. I morgon fredag och helg. Ska bli skönt och välbehövligt. Solen ska tydligen lysa också, så det kommer att bli en helg där jag kommer att vistas ute så mycket som möjligt.
Önskar dig en trevlig helg.




Jag och Miguel Montero

Kram

Kommentera här: