Finalplatserna i hockeyn klara

I går spelades en av semi-finalmatcherna i hockey, Luleå-Skellefteå AIK. En nervpirrande och spännande match som antingen skulle ta Skellefteå till SM-final eller ge de två norrlandslagen ännu en match. Segrade gjorde Skellefteå AIK som inte ha varit i SM-final på 33 år. Kul. Ett tufft motstånd möter Skellefteå nu mot Färjestad som har vunnit SM-finalen ett flertal gånger. Ja, vi får väl se hur det går. Spännande fortsättning följer.
Fredag = helg = ledighet. Känns skönt att kunna vara ledig och ha möjlighet att återhämta sig. Solen kommer nog dess värre inte att lysa, men temperaturen kommer att stiga. Inte helt fel att plocka in vinterkläderna och bege sig ut i 10 graders värme. Nej, det var inte något aprilskämt. Faktum är att vi faktiskt kommer få varmare i Stockholm. Har ännu så länge sluppit att bli lurad i alla fall. Men man vet ju aldrig. Dagen är ju inte slut än. Fast jag hoppas att jag klarar mig.
Tulpanlökarna har börjat komma upp på min uteplats och jag känner riktigt hur våren här för att stanna.
Önskar er alla en riktigt härlig helg.



Kram

 

Kommentera här: