Zlatan är störst

Dess värre gjorde inte Zlatan något större väsen av sig på debutmatchen mot Cesena. Men i går blev det revansch. I Champions League-matchen mot franska Auxerre på hemmaplanen San Siro satte Zlatan det första målet i 66’te minuten. Strax därefter kom mål nummer två, också satt av Zlatan med en passning från Ronaldinho. Så inom loppet av tre minuter hade Zlatan gjort två mål som tog Milan till en seger. Slutresultat 2-0. Jag kan verkligen påstå att Zlatan nu har blivit varm i sin Milantröja och förhoppningsvis så fortsätter han i samma riktning.  Välkommen hem till Milan Zlatan. Det är i Italien som du hör hemma.
Det gråmulna vädret fortsätter och Ryss-värmen är långt ifrån. Just nu känns det som att det bara är focus på slutspurten av valet. Hörde i morse att ca en miljon svenskar redan har förtidsröstat, inklusive jag själv, vilket tydligen är ett rekord. Känns skönt att ha fått det överstökat. I början av nästa vecka lär vi få resultatet hur Sverige kommer att se ut framöver, Reinfeldt eller Sahlin. Ja, det är frågan. 
Har även hunnit inhandla nya badrumsdörrar i veckan. Så nu är det fräscha nya vita badrumsdörrar till mitt nyrenoverade badrum och min lilla toalett.
För att liva upp stämningen i gråmörkret begav jag mig på invigning av en ostronrestaurang i går. Blev en hel del ostron och några glas champagne innan det var dags för hemgång.

Kram

Kommentera här: