Söndag kväll

Hamnade på en vinprovning tidigare i kväll. Portugal var vinlandet och fyra röda viner smakades av. Tyckte inte någon av vinerna var typisk portugisisk. När jag tänker Portugal så tänker jag mycket tjärad brygga med en viss kärvhet. Visst hade några av vinerna mycket tanniner med en viss syra, men ändå ingen som jag förknippar med Portugal. Men de var mycket goda. Tyckte bäst om Incógnito Syrah 2005 för 329:- där jag hittade rökta charketurier och vanilj. En mycket god och balanserad portugis.
Har haft en mycket skön helg med lantluft, bastu, bad i 13 gradigt vatten, eldning, god mat och god dryck. Tycker nog att det är på gränsen att doppa sig efter bastun i så kallt vatten, men det är ju skönt efteråt i alla fall. Har i alla fall haft en toppenhelg både på landet och hemma i stan, så jag är mycket nöjd.
Ny arbetsvecka i morgon.
Sov gott.



Kram

Kommentera här: