Alsace

Är tillbaka i Stockholm efter en helg i ett soligt Alsace. Hann besöka sju olika vinhus med olika stilar. Så jag kan erkänna att jag har provat en och annan Riesling, Muscat, Pinot Noir, Pinot Blanc, Gewurztraminer, Pinot Gris och Sylvaner. Är mycket nöjd med min lilla vintripp där jag lyckades få med mig sex flaskor hem i bagaget. Besökte vingårdarna Trimbach, Engel, Hugel, Josmeyer, Weinbach, Rieflé och Dopff. Provade ca 100 olika viner med olika karaktärer. Från den torra och fruktiga Rieslingen till den mer söta Gewurztraminern. Vi fick ett varmt mottagande på de olika vinhusen och ett besök i deras vinkällare med rundvandring. Avslutade med en trevlig och smakfull vinprovning på de olika vinhusen. Kan erkänna att Alsace är ett mycket trevligt vindistrikt som jag gärna åker tillbaka till igen. Middag på en-stjärnig krog till Choucroute på en uteservering. Det är svårt att motstå de små pittoreska och idylliska byarna i österrikisk alpstil med kullerstensgator, så det dröjer nog inte länge till innan jag är tillbaks.
Så nu tillbaka i vardagen igen. Läggdags och ny arbetsdag i morgon.
Sov gott.





Kram

Kommentera här: