Tillbaka i verkligheten

Landade i natt i ett höstlikt och gråkallt Sverige. Från att ha legat på en strand i ett 28-gradigt Alanya till att komma hem till ett 9 gradigt Stockholm. Fast det var som tur var inte lika kallt som när vi åkte för en vecka sedan. Tillbringade i alla fall sista kvällen i Alanya med ett bryggeribesök på Red Tower där de numera brygger två olika öl, en pilsner och en mörk. Helt ok öl, där jag hittar en ton av kola i den mörka ölen och en liten touch av skumbanan i den ljusa. Gick därefter till en riktigt bra restaurang där vi intog en fantastisk middag under bar himmel med utsikt över hamnen och bergen. Ett riktigt bra avslut på denna vecka.
Var skönt att komma hem till sin egen säng fast jag kommer sakna värmen och solen. Turkiet hamnar inte högt upp på min lista av länder som jag vill besöka igen. Kommer helt klart att välja ett annat alternativ vid nästa resa. Känner mig mer hemma i Grekland, Italien, Spanien eller Portugal. Så det får bli till något av dessa länder nästa gång. Men jag kan erkänna att det inte var helt fel med lite värme och sol.
Ha en fortsatt bra söndag.





Kram

Kommentera här: