Vintertid

Vintertiden har tagit vid och dagarna blir mörkare tidigare på dagen. Bladen på träden har gulnat och en del löv har redan fallit ner på marken. Hösten är verkligen här. Åkte ut till landet i söndags och badade bastu i en mörk och lite småkall skärgård. Från att ena dagen bada i 26 grader till att nästa dag bada i 8 grader, det är en viss skillnad. Men allt har ju sin tjusning. Att ligga på en stekhet strand och därefter doppa sig i havet eller att sitta i en varm bastu och därefter svalka ner sig i Östersjön, båda är kvalité fast på olika sätt. Vill inte vara utan något av det. Kan erkänna att jag t o m var i och doppade mig i det 8-gradiga vattnet fyra gånger. Kände mig lite stolt då faktiskt.
Var i dag hos min akupunktör, vilket var välbehövligt. Känns som att det var flera veckor sedan som jag sist var där. Det var så skönt och avslappnande efteråt.
Nu sängdags och en ny dag i morgon. Sov så gott.



Kram

Kommentera här: