Fullspäckad helg

Hamnade på mässan ”Det goda köket” efter jobbet i fredags. Provade mig runt bland de olika alkoholhaltiga dryckerna. Blev mest champagner och en del röda viner, mest från Italien. Blev så alltså en och annan amarone. Självklart även då min favorit från Tenuta Sant’Antonio samt några andra. Intog även min favoritchampagne, Pol Roger, samt fick även smak för Perrier Jouet Belle-Epoque. En härligt välbalanserad champagne där jag hittar vita blommor och persika i doften. Tyvärr är priset lite väl högt, 1060:-. I rosén för 2020:- hittar jag en ton av rosor och vildhallon i doften. En mycket frisk och välbalanserad champagne. Så jag var mycket nöjd med min kväll på mässan innan jag åkte ut till landet och avslutade kvällen med ostron och champagne, Pol Roger, så klart, och lövbiff med klyftpotatis till en spanjor framför öppna spisen.
Var även på Pol Rogers mingelkväll i torsdags där de lanserade sin Pol Roger 2000, tillsammans med exportchefen för Pol Roger, Laurent D'Harcourt. Det bjöds på snittar med anklever och ostar till denna prisvärda champagne som har fått mycket bra recensioner. En härlig välbalanserad champagne med elegant doft med bra och krämig mousse och en smak av mogna äpplen. Kan verkligen rekommendera den.
Lördagen bestod i mest att bara vara ute på landet. Badade även bastu med eftersläckning i Vindöfjärden. Var faktiskt i tre gånger i det 6 gradiga vattnet. Kanske lite väl kallt, men det satt bra efter den varma bastun.
Blev även en tur ut till mässan i går. Intog en hel del repriser från fredagen och även en del nytt också. Så jag kan lugnt påstå att jag är nöjd med denna helg.
Ha en bra vecka.



Kram

Kommentera här: