Förkylningstider

Inte undra på att man blir förkyld i detta väder. Läste min blogg för ca ett år sedan där jag skrev att jag faktiskt inte trodde att vi skulle få någon vinter. Jag tar genast tillbaka det. Skrev nämligen följande: ”Är rätt otroligt att det fortfarande är så varmt, trots att det är i slutet av november. Kommer det någon snö innan jul tro, eller kommer vi att ha en grön jul även i år?” Och vad hände? Jo, snön kom en vecka innan julafton och låg kvar till i slutet av mars. Fast att jag är mycket förtjust i snö, med tanke på skidåkning och att det faktiskt lyser upp i tillvaron, så var jag rätt trött på snön i slutet av i våras. Och så får vi snö redan nu, en månad tidigare, som ska ligga till i slutet av mars. En vargavinter som heter duga. Burr. Jag ska nog inte sälja Fjällräven-jackan ändå. Tror istället att jag får investera i en dunjacka till. Bevisbild nedan, Stockholm 25 november, -5 grader. Ska nog ändå satsa på att bli björn i mitt nästa liv. De måste ju vara väldigt smarta med tanke på att de går och lägger sig nu och vaknar i vår igen.
Det jag kan glädjas åt för tillfället är att Zlatan gjorde mål i en av veckans Champions League-matcher (Auxerre-Milan) och tillsammans med Ronaldinho gjorde så att Milan kom till åttondelsfinal. Auxerre hade ingen chans utan förlorade med 0-2. Så nu är Milan och Real Madrid klara inför åttondelsfinalen.



Kram

Kommentera här: