Långledig

Vad skönt det är att vara långledig. Efter en kort tredagars vecka så får man njuta av en lång härlig helg. Inte helt fel. När jag då vaknar upp i morse och ser att solen lyser från en klarblå himmel så känns allt ännu trevligare. Termometern på min altan visar 20 grader och jag inser att jag bör äta min frukost ute i solen på min altan. Äntligen börjar vi få lite sommar.
Gårdagen blev en slöardag. Åt en trevlig lunch på Elverket innan jag begav mig till Filmhuset för att se inspelningen av söndagens ”Parlamentet”. Kände att jag behövde få mig ett skratt för att komma i helghumör. Johan Rheborg satt med i det blå partiet och förgyllde detta Parlament. Han var riktigt lysande. Resultatet får ni se i morgondagens ”Parlamentet”.
Avslutade fredagskvällen tidigt. En väninna kom över på middag med ett matchande rödvin till innan det var dags att krypa ner i sängen. Kändes skönt att somna före klockan elva och vara utvilad till en härligt solig lördag.
Ha en fortsatt trevlig och solig helg.



Kram

Kommentera här: