Jiddra inte

Varför vaknar jag tidigt när jag har sovmorgon? Min inbyggda väckarklocka tycker nog att jag ska få ut tillräckligt av dagen kanske. Samtidigt har jag hört att det är bra med rutiner och någorlunda fasta sovtider. Så det är nog inte så dumt ändå. Kom i och för sig i säng rätt så tidigt i går, så jag har i alla fall fått sju timmars sömn. Tittar ut genom köksfönstret och ser solen som försöker bryta sig igenom molntäcket i horisonten. Så förhoppningsvis så får jag njuta av solen i dag.
Var på bokrelease-mingel efter jobbet i går. Patrik Pelosio hade release på sin bok ”Jiddra inte”. En verklighetens ”Snabba cash”. Författaren är en 37-årig kille som har vuxit upp i ”Henkan” dvs Henriksdalsberget och som kom på fel sidospår redan som 12-åring. Från att bl a ha varit fruktad gängledare, indrivare och livvakt åt maffian till en i dag proper, snygg föreläsare som även arbetar som konsult mot våld, droger och rasism. I dag åker han runt i skolor och föreläser om sin kriminella tidigare värld som han kom ur för 16 år sedan. Starkt att ta sig tillbaka och kunna berätta för ungdomar i dagens samhälle hur lätt det är att halka in på fel sidospår. Köpte självklart med mig en signerad bok innan jag åkte vidare ner mot Stureplan.
Känns skönt att vara långledig utan att ha några direkta förpliktelser. Har lovat min dotter att vi ska fira hennes insatser i skolan med en flaska champagne i helgen. Så det får väl bli en av mina sex inköpta flaskor från Frankrike. Årgångschampagnerna får ligga ett tag till så det lär väl bli en vanlig brut som kommer att avnjutas i helgen.
Ha en trevlig Kristi Himmelfärdshelg.



Kram

Kommentera här: