Förhandsvisning, SATC 2

Nog för att jag har en tuff vecka på jobbet denna vecka, men jag hann ändå klämma in en förhandsvisning av Sex and the city 2 i kväll. Tjejerna är tillbaka igen, några år senare än sist. Några är stadgade och några lever fortfarande sitt singelliv. Vi får följa med Charlotte, Carrie, Samantha och Miranda i del 2 på en resa med mode, glamour, relationer och en resa till Mellanöstern. Flärd och fläkt med en del plats för skratt. Kan egentligen inte påstå att jag tidigare har hängt med i denna serie, men jag har i alla fall hört talas om den. Filmen som har premiär på torsdag den 27 maj kan jag klassa som en riktig tjejfilm. Fast det var ändå en och annan kille i biosalongen, men jag tror inte att de hade lika stor behållning av filmen som vi tjejer hade.
Efter filmen minglade jag runt en stund på efterfesten på röda mattan på Biblioteksgatan. Musiken flödade, drinkar blandades och feststämningen låg i luften. Tog det faktiskt väldigt lugnt. Ny arbetsdag i morgon så det blev bara ett glas Moët & Chandon innan det var dags för hemgång.
Nu natti, natti. Sov gott.





Kram

Kommentera här: