1:sta maj

Har landat hemma i huvudstaden. Dvs landat efter alla intryck och smakupplevelser efter min underbara champagneresa. Mycket behövde smältas. Så sakta men säkert så börjar jag komma tillbaka i verkligheten och vardagen.
En av de viktigaste matcherna spelades när jag var i Champagne. Dvs Champions League-matchen mellan Barcelona och Inter. Efter att ha sett andra halvlek mellan Barcelona och Inter på en sportbar i Reims och insett att Inter gått vidare, så var Champions League inte lika kul längre. Känns liksom inte lika viktigt längre. Det som var glädjande var att Reims-borna också höll på Barcelona. Barcelona vann ju i och för sig förra året så jag får väl vara nöjd med det. Så nu är Bayern München-Inter i final.
I går var det Valborg och tanken var att besöka någon eld. Men underligt nog så regnar det oftast på Valborg av någon konstig anledning. Så det blev grillning ombord på en fisketrålare i Wasahamnen på Djurgården istället. Mysigt och trevligt innan utgång runt Stureplan. Kändes konstigt att inte få champagne efter fyra dagars intag av denna bublande dryck, så jag rundade av med ett glas Deutz innan hemgång.
I dag, första maj, har jag mest bara varit. Promenad på Djurgården och en soft lördag. Demonstrationståg är inte riktigt min grej.
Ha en fortsatt bra lördag.



Kram

Kommentera här: