Varannan dags väder

Ena dagen sol, andra dagen snö. Ja, det är väl så ett aprilväder egentligen är. Och enligt vad jag har hört så ska det bli upp emot 15 grader i helgen. Vågar man tro på det? Snön tinar i alla fall sakta men säkert. Den nya snön som kommer tinar tack och lov fortare och hinner inte bosätta sig på huvudstadens gator. Livet känns faktiskt lite lättare nu när solens strålar visar sig oftare. Aldrig har våren varit mer välkommen. Det är tom så att vildkaninerna inte behöver utfordras längre utan får hitta sin egen mat på de mindre snötäckta gräsmattorna. Så välgörenheten från min sida är nog slut för denna säsong. Är ju rädd att de blir kvar och då ryker nog mina tulpanlökar när de behagar komma upp ur jorden. Men visst har det varit gulligt med dessa vildkaniner hoppandes på vår innergård. Fast i långa loppet så är det nog inte så kul, om de nu ger sig på mina buskar och tulpanlökar. De var i alla fall söta när det begav sig.
Fick det blåa plastkuvertet från Skattemyndigheten i dag. Kan inte påstå att jag blev glad direkt. En stor summa i restskatt. Usch. Men det är ju ett tag tills den ska betalas så än så länge är det lugnt. Nu blickar jag istället framåt mot en solig och lugn helg.



Kram

Kommentera här: