Våffeldagen

I dag är det den berömda våffeldagen. Undrar i mitt stilla sinne... När åt jag en våffla sist? Det var faktiskt efter skidåkningen på Lidingö för ca en månad sedan. Men innan dess... Det kommer jag faktiskt inte i håg. Tror inte jag ska äta någon våffla i dag heller, men det är ju kul att det finns en sådan dag, så att om ut i fall man får för sig att slänga i sig en våffla. Förr i tiden så kallades våffeldagen (som faktiskt var en helgdag) för vårfrudagen efter titeln ”vår fru” för jungfru Maria. Egentligen borde de ha Vindagen också. Den dagen när man ratar alla bag-in-box-viner och istället satsar på ett riktigt gott vin. Typ en Amarone eller en Champagne. Men den dagen lär väl inte komma. Men jag tror att den skulle bli väldigt populär.
Något annat som har blivit populärt är ägget. Snacka om uppeggande. Vi åt nämligen 71 miljoner fler ägg i fjol jämfört med året innan. Dvs en ökning med 5%. Så vi lär väl slå rekord nu vid påsk.
Jag har i alla fall investerat i ett par nya walkingskor och i ett par löparskor. Så nu ska det bli många power-walk- och joggingturer på Djurgården. Det gäller ju att bli fit inför Beach 2010.
Ha en fortsatt bra dag.



Kram

Kommentera här: