Skiddag på Lidingö

Känns nästan som att våren ändå är på väg. Takdropp från solbelysta tak och fågelkvitter får mig ändå att hoppas på en vår snart. Passade på i går att bege mig till Lidingö för att ta några slalomsvängar i Ekholmsnäsbacken. Solen lyste från klarblå himmel och de flesta Lidingöbor verkade fira sportlov på annan ort. Kort liftkö och bra preparerad slalombacke. Det är ju ganska otroligt ändå att vi i Sveriges huvudstad kan åka skidor nästan mitt i stan. Och jag måste ju erkänna att man är ju lite dum om man inte utnyttjar möjligheterna. Så detta var premiär för mig på skidor den här säsongen. Förra året lyckades jag åka skidor vid ett tillfälle. Kanske det blir någon fler gång denna säsong. Måste medge att det är rätt skönt att ta några svängar i solen. Då är skidåkning som bäst. Sen att det bara var några minusgrader gjorde inte saken sämre. Efter några timmar i backen så blev det våfflor och varm oboy med vispgrädde. Så jag kände mig väldigt nöjd med dagen. Sol, skidåkning och snö. Ska bege mig ut på en promenad nu. Måste passa på när solen är framme.
Ha en fortsatt bra söndag.



Kram

Kommentera här: