Helg

Har haft en relativt lugn arbetsvecka med fokus på arbete. Tog dock en sväng till Akkurat efter jobbet i torsdags och lät en och annan öl rinna ner i min gom. Från weissbier till rököl. Prövade även en vete-rököl, som var helt ok. En belgare råkade också slinka ner. Tappade nog räkningen på hur många goda öl som jag råkade få i mig. Men gott var det.
I går gled jag förbi Tysta Marie i Östermalmshallen för att ta ett glas vitt innan jag begav mig till O’Learys för att se kvartsfinalmatchen Djurgården-Brynäs. Globen var utsåld och Djurgårdssupportrarna var i sitt esse. Skulle Djurgården vinna och gå vidare? Spännande var det i alla fall. I första perioden så regerade Djurgårdarna på isen, medan i andra perioden så var det en ostrukturerad hockey som spelades. Men Djurgården lyckades ändå kamma hem vinsten med 3-2 och är nu vidare i semifinalen. Så det känns mycket skönt.
I dag pick-nick på Djurgården. Förhoppningsvis så tittar även solen fram under dagen.
Glöm inte Earth-hour i kväll kl 20.30 – världens största globala klimatmanifestation. Genom att släcka ljuset under en timme beräknas omkring en miljard människor ge världens makthavare en kraftfull signal om att ta klimatfrågan på allvar.
Ha en fortsatt trevlig helg.



Kram

Kommentera här: