Trög måndag

Oj, då var man ett år äldre. Kändes inget konstigt faktiskt. Åldern har gått omärkbart förbi medan helgens utsvävningar har gjort sig märkbara. Middag med barnen och några ihärdiga gratulanter i går. Så jag kan erkänna att jag inte har haft en lugn helg. Ärligt talat så är jag rätt så slut. Så nu är det inte lång tid kvar innan jag lägger mig horisontellt i sängen.
Måste bara säga att Kiss-konserten var helt ok. Stadion var fullsatt med publik i alla åldrar. Från tre-åringar med öronskydd till pensionärer med öronproppar. En del målade som idolerna medan andra, som t ex jag, var helt neutrala. Kan erkänna att jag kände igen en del av låtarna trots att jag inte är något rock-fan. Men kan erkänna att jag tycker det är lite kult med Kiss ändå. Gene Simmons med sitt långa svart hår, med tungan ute och Paul Stanley med stjärnan i ansiktet springer fortfarande runt på scenen i sina platåskor. Det är precis som det var på 80-talet. De har bara blivit lite äldre. Tycker att det är strongt ändå att som 60-åring springa runt på scenen med gitarren hängande på magen. Bra jobbat Kiss. Håller nog några år till.
Sov så gott.



Kram

Kommentera här: