Ljusa kvällar

Har de sista dagarna försökt ta till vara på de ljusa kvällarna. När jag har kommit hem efter jobbet så har jag tagit ut min cykel och cyklat ner till båtbryggan vid Källhagens. Bara få känna de ljumma vindarna och inandas dofterna av syren. Att sen bara sitta nere vid vattnet och titta ut över Djurgården är en hälsa för själen, för mig. I går kom en andmamma simmandes med sina små andungar och en och annan fiskmås hördes skria i skyn. Det är livskvalité. Enligt mig i alla fall. Fast jag är ju väldigt beroende av att få se vatten och vara i närheten av det. Har ju många gånger funderat på att köpa ett litet ställe i skärgården, men tyvärr har det inte blivit av. Inte än i alla fall. Men förhoppningsvis så blir det om några år. Ett ställe dit man kan åka ut på helgerna och vila upp sig efter en vecka i stadens puls.
Och så är det klart att José Mourinho blir tränare för Real Madrid. Nu när han har gjort Inter till Champions League-vinnare så är det alltså Real Madrid som står på tur. Så Barcelona ska vara beredda på en tuff säsong i höst för att åter igen bli Spanska Ligan-vinnare och ev vara med i sluttampen i Champions League-finalen.
Sen får jag säga Grattis till Robin Söderling som i går äntligen besegrade Roger Federer efter tolv förluster. Trettonde gången gillt. Nu håller vi tummarna för Robin när han nu i nästa match möter tjecken Tomas Berdych i semifinalen.
Ha en fortsatt bra dag.

  



Kram

Kommentera här: