Fartygsvisning Eurodam

Smaka på Stockholm är en återkommande aktivitet i Kungsträdgården. Så självklart var jag tvungen att slinka förbi där en sväng i går. Var naturligtvis hungrig och valde ett av de Thailändska köken där jag fick i mig en biff i grön curry. Fick även i mig några glas champagne i VIP-tältet innan det var dags för hemgång.
I dag söndag, 6 juni, Sveriges Nationaldag, tillbringade jag mestadels på kryssningsfartyget Eurodam. Åkte ut tidigt i morse till Nynäshamn där fartyget låg. Blev sen en tur i livbåt ut till det Holland America Line kryssningsfartyget Eurodam. Väl där så fick vi en suverän visning av båten. Båten som tar 2100 passagerare och har en besättning på 900 persone var en båt i blommans tecken. Överallt var det levande färska blommor att beskåda. Holland America Line som har funnits sedan 1860 har 14 båtar där Eurodam är den största och nyaste. Ärligt talat så var jag inte jätteimponerad. Självklart var jag imponerad av all de färska blommorna ombord men någonting saknades. Var det möjligtvis skridskobanan från när jag var ute och kryssade för tre år sedan eller var det något annat? Konstaterade att känslan inte fanns där. Kändes lite stelt och det var för lite aktiviteter ombord enligt mitt tycke. Avnjöt i alla fall en fyrarätters lunch med vin efter visningen. Maten var absolut av högsta klass. Så jag kan ändå säga att jag var rätt nöjd med dagen. Avslutade dagen på goda vänners terrass innan det blev hemgång.





Kram

 

Kommentera här: