Ölprovning

Ja, så har jag då hållit i min första ölprovning. Lite nervöst var det ju. Har ju bara hållit i vin- och champagneprovningar tidigare, så detta var lite nytt för mig. Blev lite lageröl, ale, weissbier, porter, rököl och en belgare (Chimay). Det gick toppenbra och grabbarna var nöjda. Har mycket att tacka min Ölbaron Anders för all kunskap som han har lärt mig under det sista året. Så nu kör vi.
Fotbolls-VM börjar nå sitt slut. Kvartsfinalerna har spelats klart och Tyskland, Holland, Uruguay och Spanien är vidare till semifinal. Det mest sensationella var nog att Tyskland utklassade Argentina totalt och vann med 4-0. Helt otroligt. Hann och se en del av matchen Paraguay-Spanien som var riktigt nervpirrande i andra halvlek och som slutade 0-1. Så nu är det Uruguay-Holland och Tyskland-Spanien som jag ser fram emot i semifinalerna. Tror att Tyskland kommer få möta Holland i final, men vi får väl se vad som händer.
Ha en fortsatt bra söndag.



Kram

Kommentera här: