Snuvigt

Börjar det nya året lite småsnuvig. Konstigt att man blir lite förkyld när man är ledig och slappnar av. Så det är bara att kura ihop sig i soffan och dricka te med honung i. Blir dock lite långtråkigt att bara ligga och inte göra någonting. Men det är säkert välbehövligt. Är säkert på benen snart igen. Fick i alla fall ihop en god ”Biff Rydberg” i går efter resterna från oxfilén. Inte helt fel. Fick dock lite assistans av min dotter och hennes pojkvän. Smakade i alla fall väldigt gott tillsammans med dijonsenapen.  
I dag -10 grader och fortfarande vitt på marken. Känns skönt att jag slipper att gå ut i kylan. Får leta upp något gott i frysen så att jag kan få i mig lite god mat i dag igen. Hade behövt städa också, men är lite för svag för att åta mig sådana sysslor i dag. Föredrar hellre att ligga i soffan under en filt och bara vara. Ska titta på någon av mina filmer som jag köper men aldrig hinner titta på. Det ligger ju en och annan och väntar. Så jag lär nog fördriva tiden i dag också.



Kram

Kommentera här: