Snabba cash

Var iväg på smygpremiär av ”Snabba cash” i kväll. Tyckte väl att Jens Lapidus bok var så där. Känns som att man har hört den förr. Men tycker dock att Daniél Espinosa fick till filmen mycket bra. Snabba klipp, snyggt ljus och bra handling utan tråkiga stunder. Bra drag och bra skådespelarinsatser är det också. En riktigt bra kriminalfilm. Joel Kinnaman som spelar huvudrollen gör en lysande skådespelarinsats som JW, killen som lever ett dubbelliv som stekare bland bratsen och bland de kriminella. Det jag saknade i filmen var JW´s syster. Så ”Snabba cash” är en helt klart sevärd film som inte skönmålar de kriminella och håller en koncentrerad i dryga två timmar och har premiär på fredag. Jag rekommenderar er verkligen att gå och se den.
Var och provfilma i går för en reklamfilm för en stor kvällstidning. Ja, vi får väl se hur det går. Hade ju inte varit helt fel med lite extra inkomster. Kul att jag ligger kvar i registren och att de ringer i alla fall. Något annat som fortfarande är kvar är vintern. Snön lyser vit från marken så dagarna känns inte alltför gråa i huvudstaden. Vi får väl se hur länge den har tänkt stanna. Granen är i alla fall inte kvar. Den har åkt ut och det hör ju till när det är tjugondedag Knut.
På väg i säng nu. Ska slötitta lite på Sevilla-Barcelona och hoppas på att Zlatan gör mål innan jag slår igen mina melerade.
Natti, natti.



Kram

Kommentera här: