Skidhelg

Var rätt slut efter hela veckans aktiviteter, så fredagen blev en lugn kväll hemma. Såg till att hjälpa min dotter med hennes förberedande inför fredagskvällens fest innan jag la mig på mitt rum och bara softade. Hon hade bjudit in 25 personer som skulle fira hennes 18-årsdag. Tycker att de skötte sig riktigt bra. Så det kändes skönt. Kl 23.30 försvann de ut i kvällens mörker för att fortsätta parta.
Vaknade pigg och utvilad på lördagen och begav mig ner till källaren för att hämta upp mina längdåkningsskidor och pjäxor. Hade bestämt mig för att ge mig ut på en skidtur på Djurgården i solen. Fast det var 25 år sedan sist som jag stod på ett par längdåkningsskidor så kände jag att nu var det på tiden att ge mig ut. Fast jag tror faktiskt att jag var ute några timmar för 14 år sedan också, om jag inte missminner mig. Kändes ovant i början, men klarade det galant. Det är väl som att lära sig att cykla. Var riktigt skönt att bege mig ut i solen med bitande kyla i kinderna, -15 grader. Det är tydligen den kallaste vintern på 23 år. Men det är underbart. Skönt att få uppleva en riktig vinter för en gångs skull.
Lördagskvällen tillbringades på en nystartad klubb i city. Mycket dans och en del drinkar blev det, innan det var dags för hemgång.
Vaknade tidigt i morse och såg att solen även var uppe i dag. Klädde på mig skidkläderna och begav mig ut i spåren igen.  En riktigt härlig söndag. Hann även med att frosta av frysen innan det var dags att nanna kudden.
Ha en riktigt bra vecka.



Kram

Kommentera här: