Magnesium för bättre sömn

Efter några dagars dålig sömn så fick jag tips om magnesium. Har tidigare försökt med kamomillte, akupunktur och spikmatta men det har inte alltid varit helt lyckat. Fast ibland så fungerar det väldigt bra. Det kanske beror på omständigheterna. Har ju varit lite hektiskt den senaste tiden. Bad min sjukgymnast sätta riktigt många sov-nålar på mig i tisdags och kan erkänna att jag blev trött. Men jag kom aldrig ner i djupsömn efteråt. Det är nog lite för mycket tankar som snurrar runt i huvudet just nu. Förhoppningsvis så lugnar det ner sig. Men som sagt, i natt har jag sovit riktigt bra. Fick nämligen tips om att magnesium skulle vara bra för sömnen. Så när jag gick in på hälsokostaffären och ville ha magnesium så att jag kan sova om nätterna så rekommenderade expediten i affären mig starka magnesiumtabletter. Tas en timme före sänggående gärna tillsammans med måltid. Magnesium ska tydligen göra så att musklerna i kroppen slappnar av. Om det var magnesiumtabletterna som fick mig att sova gott i natt, det vet jag inte. Men de hjälpte säkert till att jag sov som en prinsessa.



Kram

Kommentera här: