Ett gott skratt förlänger livet

Nu är det konstaterat att ett gott skratt förlänger livet. Det är alltså inte ett ordspråk som bara är taget ur luften utan det finns faktiskt en sanning i det. När du skrattar så ökar du lugnkapaciteten och stärker diafragman och samtidigt hjälper det till att minska effekterna av astma och bronkit. De inre organen masseras, blodet syresätts och rensar kroppen på gifter genom att stimulera matsmältningen. Ja, det är några effekter som ett skratt har. Och har du en tråkig dag så kan du fejka ett skratt, för den mänskliga hjärnan kan tydligen inte skilja mellan ett fejkat och genuint skratt. Och vill du gå ner i vikt så kan du bränna 10-40 kalorier om du skrattar 10-15 minuter per dag. Så mitt tips är att skratta så ofta som möjligt. Och förhoppningsvis så får jag ett och annat gott skratt i kväll när jag ska gå på Cirkus och se Björn Skifs show. Han bjuder säkert på sig själv och får nog mina smilband att dra sig upp mot öronen.
Jag hoppas i alla fall att jag kommer vara lika glad som tjejerna när de gick ut efter tjejmiddagen i söndags.



Kram

Kommentera här: