En helg i naturens tecken

Har tillbringat många timmar utomhus denna helg. Fast att det har varit en bitande kyla så har trotsat termometern och klätt på mig ordentligt och begett mig ut i den friska luften. Termometern har visat -6 - -16 grader. Det finns ju inget dåligt väder, bara dåliga kläder, som det heter. Men i dag var det riktigt skönt ute. Ingen bitande kyla som det har varit de andra dagarna. Så i dag blev det en promenad på dryga tre timmar istället för två.
Blev en whiskyprovning på fredagen efter jobbet. Två skottar, en irländare, en japan och en amerikan. Bourbon och scotch single malt är lätta att ta men de andra var knepigare. Alltid lika trevligt och givande att gå ner i källarvalven i Gamla Stan för att förkovra mig om denna ädla dryck.
Efter gårdagens promenad och biltur så var jag rätt mör, så det blev uppvärmt äppelvin med kanel och soffan som gällde. Skönt att bara vara hemma och mysa i min ensamhet.
I dag så lär det bli en tidig kväll. I morgon så börjar arbetsveckorna se ut som vanligt igen. Måndag – fredag 8-16.30. Skönt att gå tillbaka till de gamla och invanda rutinerna igen.
Tack kära väninnor för trevligt sällskap på kungliga Djurgården den här helgen.



Kram

Kommentera här: